Level 400 - Task 1
400レベル - 課題1

Please read Q1 - Q10 below, and think carefully about your Japanese level. Choose a number between 1 (Difficult) and 5 (Easy), and click the button next to the number. After answering all of the questions, click the "Go to the next question" button at the bottom of the page.

以下のQ1~Q10までの質問について、自分の現在の日本語能力について内省してください。 そして、1(難しい)~5(やさしい)までの中からひとつを選んで、横にあるボタンをクリックしてください。 全部の問題に答えたら、一番下の「次の課題へ」のボタンをクリックしてください。

Q1.

Can correctly read Kanji Words as the following right


つぎのような漢字が読める。

Example(例):

注意  受付  連絡  相談  お見舞い  景色
正解を表示(Answer)
Correct readings

  注意・・・ちゅうい    受付・・・うけつけ

 連絡・・・れんらく    相談・・・そうだん

 お見舞い・・・おみまい  景色・・・けしき

Q2.

Can understand the following right.


つぎの言葉の意味がわかる。

Example(例):

召し上がる  1時間以内  特別の  研究  自然科学  利用する  世界
正解を表示(Answer)
Meaning

召し上がる=eat   1時間以内=within one hour 
 
特別の=special, particular  研究=research
  
自然科学=natural science  利用する=use, utilize

世界=world 

Q3.

Can understand familiar topics,topics of interest to him/her,and the main points of a TV or radio program.


身近で自分の興味(きょうみ)のある話題についての話や、テレビのニュースやラジオ番組の要点を理解することができる。


Q4.

Can pick up frequently used words and expressions such as phrases of his/her major,words used in the laboratory or seminars and so on.


専門や研究室の話などの身近でよく使われることばや表現を理解することができる。


Q5.

Can read the formal notices and/or the apprication forms provided by the university with the help of a dictionary


大学の通知や申請書類(しんせいしょるい)などを、辞書を使いながら読むことができる。


Q6.

Can manage to understand texts in your major/specialty while consulting a dictionary.


自分の専門分野のテキストを辞書の助けを借りながら読んで、理解することができる。


Q7.

Can talk with teachers and university staff about class registeration,trouble in the laboratory and so on without preparing before hand.


授業の履修登録(りしゅうとうろく)や研究室でトラブルが起こったときに、教師やスタッフと準備なしで会話をし対処(たいしょ)することができる。


Q8.

Can talk about personal expierence,events,dreams and future goals in details if he/she were prepared


準備をすれば、個人的な経験やエピソード、夢や計画などをくわしく語ることができる。


Q9.

Can have a simple coherent presentation if prepared.


準備をすれば、まとまりのある簡単なプレゼンテーションができる。


Q10.

Can breifly express his/her opinion,the reason behind his/her plan and so on.


自分の意見や計画に対する理由や説明を簡潔に示すことができる。


Q11.

Can talk about the plot summary of a book or movie and state his/her opinon


読んだ本や映画のあらすじを話し、感想や考えを表現できる。


Q12.

Can write formal polite e-mails to professor explaing reasons of absence,asking for permission,and so on


欠席の理由を説明し、許可を求めるメールを、先生に失礼でない表現を使って書くことができる。


Q13.

Can write a short report explaining his/her observations and analysis with the help of a dictionary


調べた結果を説明する簡単なレポート書くことができる。


Q14.

Can explain reasons behind recommending a book,his/her choice to study abroad,and such familiar topics


身近で関心のある話題(留学を決めた理由、おすすめの本)について、その理由を述べる文を書くことができる。