Level 300 - Task 1
300レベル - 課題1

Please read Q1 - Q10 below, and think carefully about your Japanese level. Choose a number between 1 (Difficult) and 5 (Easy), and click the button next to the number. After answering all of the questions, click the "Go to the next question" button at the bottom of the page.

以下のQ1~Q10までの質問について、自分の現在の日本語能力について内省してください。 そして、1(難しい)~5(やさしい)までの中からひとつを選んで、横にあるボタンをクリックしてください。 全部の問題に答えたら、一番下の「次の課題へ」のボタンをクリックしてください。

Q1.

Can read the following kanji words correctly.


つぎのような漢字が読める。

Example(例):
空港  発表  教育  大使館  試験  計画
正解を表示(Answer)
Correct readings

空港・・・くうこう    発表・・・はっぴょう  

教育・・・きょういく  大使館・・・たいしかん

試験・・・しけん    計画・・・けいかく

Q2.

Can understand the following right.


つぎの言葉の意味(いみ)がわかる。

Example(例):

子どものとき、うちに帰ったら、国を出るとき、特に、春になると

Q3.

Can understand main points of explanations related to the lesson,schedule,and procedures.


授業の内容や、日程(にってい)・手続(てつづ)きについての説明の要点(ようてん)を聞き取れる。


Q4.

Can comprehend familiar topics such as: one's family,one'future plan,kindness one received,miserable experiences,one' country.


個人の家族、将来(しょうらい)の計画、親切(しんせつ)にしてもらった経験、かなしい経験、自分の国などの身近な話題が聞いてわかる。


Q5.

Can generally understand short simple texts about personal topics,familiar experience and so on.


個人(こじん)の話や身近(みじか)な経験(けいけん)などについて短い簡単な説明やエッセイを読んでだいたいわかる。


Q6.

Can talk about himself/ herself,experience,hobbies,etc.


自分のことや身近(みじか)な経験(けいけん)や趣味(しゅみ)などについて、話ができる。


Q7.

Can carry on formal procedures such as greeting university staff and doing necessary paperwork if he/she were addressed slowly.


大学生活の中の、あいさつや事務手続き(じむてつづき)などの場面(ばめん)で、相手に話す速度(そくど)を調節(ちょうせつ)してもらいながら、あまり大きな問題なくコミュニケーションができる。


Q8.

Can explain simple his/her education history,field of speciality,future plans such as entering graduate school or job hunting,etc


これまでの学校の経歴(けいれき)を話したり、専門分野(せんもんぶんや)を言ったり、今後(こんご)の進学(しんがく)や就職(しゅうしょく)などについて簡単(かんたん)に紹介することができる。


Q9.

Can form simple sentences to contact university's professors and report research progress.


大学の先生に、Eメールで自分の研究活動についての簡単(かんたん)な報告(ほうこく)や連絡(れんらく)をすることができる。


Q10.

Can write about personal experience,family,daily life,studies,etc


家族、生活、仕事、学習の環境(かんきょう)などについて個人的(こじんてき)な経験(けいけん)を書くことができる。